Gry
"Numbrix" to gra logiczna, która polega na wypełnianiu siatki liczbami w kolejności rosnącej. Siatka składa się z różnej wielkości kwadratów, a celem jest stworzenie ścieżki liczb kolejnych, poziomo lub pionowo, łączącej najniższą i najwyższą liczbę na siatce.
Graj
z japońskiego dosłownie „nie równy”; znany również jako „Hutoshiki”, „Nierówny”. Układanka jest rozgrywana na kwadratowej siatce, takiej jak 9 x 9. Celem jest umieszczenie liczb od 1 do 9 w każdym rzędzie. Ponadto między niektórymi kwadratami są również wstępnie określone ograniczenia nierówności, tak że jeden musi być wyższy lub niższy niż jego sąsiad.
Graj
logiczna łamigłówka autorstwa japończyka Naoki Inaba. Wygląda jak diagram z liczbami. Należy zaczernić komórki tak, aby pozostałe białe komórki uformowały jeden obszar (wyspę). Komórki z liczbami są częścią wyspy. Liczba wskazuje, ile białych komórek bez liczb można przejść w kierunku poziomym i pionowym do następnej komórki z liczbą
Graj
Arrow Web
Prostokątna lub kwadratowa siatka jest wypełniona strzałkami. Celem jest zacienienie niektórych strzałek, tak aby każda strzałka w siatce wskazywała dokładnie jedną zacienioną strzałkę.
Graj
Hitori
Hitori – to logiczna łamigłówka, która polega na skreślaniu powtarzających się liczb, przy tym każda z nich może występować w rzędzie lub kolumnie dokładnie raz. Skreślone pola nie mogą się stykać bokami, tylko kątami. Jasne pola muszą utworzyć jedną spójną białą całość. To znaczy, że żadne z nich nie może być izolowane.
Graj
Kakuro
Kakuro to łamigłówka liczbowa, która jest matematycznym wersją tradycyjnej krzyżówki. Należy wypełnić diagram ciągami cyfr od 1 do 9. Liczba w prawym górnym rogu czarnego pola to suma cyfr “słowa” poziomego, liczba w lewym dolnym rogu – suma cyfr “słowa” pionowego.
Graj
Wordle
Gra Wordle polega na odgadnięciu w maksymalnie 6 próbach ukrytego jednego słowa. Jeśli jakaś literabędzie na swoim miejscu, zostanie podświetlona na zielono,jeśli znajduję się poszukiwanym słowie, ale w innym miejscu zostanie podświetlona na żółtawo.
Graj
Sudoku
Łamigłówka, której celem jest wypełnienie diagramu 9 × 9 w taki sposób, aby w każdym wierszu, w każdej kolumnie i w każdym z dziewięciu pogrubionych kwadratów 3 × 3 (zwanych „blokami” lub „podkwadratami”) znalazło się po jednej cyfrze od 1 do 9.
Graj
Podział doskonały
Celem tej prostej, ale wciągającej, gry jest zajęcie wszystkich pól liniami, których długość jest ściśle określona. Żadne pole nie może pozostać puste oraz żadne pole nie może być zajęte przez dwie linie.
Graj